۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۷

مدیرکل صمت گیلان:

۶۰۵ هزار تُن کالا در سال جاری از گیلان صادر شده است

۶۰۵ هزار تُن کالا در سال جاری از گیلان صادر شده است

رشت _ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از صادرات ۶۰۵ هزار تُن کالا طی سال جاری در این استان خبر داد و گفت: ارزش این مقدار صادرات به ۳۴۳ هزار میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر شنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر گیلان در رشت اظهار کرد: توسعه اقتصادی از روی ریل صادرات می‌گذرد و لذا این بخش باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل صمت گیلان با تاکید بر لزوم توجه به حوزه صادرات اضافه کرد: افزایش صادرات محصولات گیلان در دستور کار قرار دارد.

پورحیدری با اشاره به چالش‌های حوزه صادرات در گیلان بیان کرد: تحریم‌ها، امورات گمرکی و عدم هماهنگی در این بخش، کیفیت محصولات، آموزش تجارت، مهارت زبان خارجی، مشکلات و نوسانات ارزی و محدودیت‌های انتقال ارز تنها بخشی از چالش‌های صادرات است.

وی از انتخاب یک واحد تولیدی از گیلان به عنوان صادر کننده برتر کشور خبر داد و افزود: از یک واحد تولیدی گیلان به عنوان صادرکننده برتر کشور در همایش ملی صادرات تجلیل می‌شود.

مدیرکل صمت گیلان از انجام ۶۰۵ هزار تن صادرات در این استان خبر داد و بیان کرد: ارزش این مقدار صادرات که در شش ماهه سال جاری صورت‌گرفته به ۳۴۳ هزار میلیون دلار می‌رسد.

پورحیدری از انجام ۱۱۵۳ هزار تن واردات به گیلان در شش ماهه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ارزش ریالی این مقدار واردات به ۶۸۷ میلیون دلار می‌رسد.

کد خبر 6262070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha